søndag 30. august 2009

Under en måned til elgjakta starter


Det er under en måned til elgjakta starter, og hundene skal få utløp for all treningen som er gjort i løpet av året. Jeg vet i alle fall at hundene mine er i god fysisk form. Jeg har syklet med begge to siden april måned. Sadd har gått jaktprøve og er ført fram til offentlig godkjent ettersøkshund. Til neste helg skal jeg gå jaktprøve med ham. Jeg skal da prøve å ta sporprøvebeviset for løshundprøven. Kira har hatt stålos i høst og er også klar for jakt. Elgjegere nå er det bare å sjekke børsa, ha på litt olje og gjøre seg klar. Ukene går fort nå fram til jakta. Første morran i skogen er alltid en opplevelse, og spenningen når hunden slippes kan ikke beskrives. Lykke til........

3 kommentarer:

Nunne sa...

Nei og nei... :)
Skal jeg nå bli nødt å holde meg inne.... jeg er så redd ute i skogen når det er jakt :(

Jaja... lykke til..
Vi kjem gjerne på elgsteik i høst, du har jo mobilnumret mitt, bare send melding.. :)

Anonym sa...

Hvor er det blitt av den tredje hunden? Har jeg gått glipp av noe, eller innbilt meg at du har tre hunder, så har du "bare" to?

Rishaugensadd sa...

hehehehe ja gamlemor Ketty, hun er nå mest i omsorgshjem for tiden. Hun holder seg inne når det regner og liker ikke springeren. Joda hun lever, men har passert sine 11 år så noen stor jakthund er hun ikke ft.