fredag 28. august 2009

Offentlig godkjent ettersøkshund




Målet er nådd. Rishaugens Sadd er offentlig godkjent ettersøkshund. Sadd gikk et nesten perfekt blodspor/ferskspor og ble offentlig godkjent. Papirene sendes inn og kortet kommer tilbake fra ettersøksregisteret hos NKK. Det var varmt ca 20 gr og Sadd gikk to helt flotte spor samme dag for dommerene. Jeg holdt helt bak i lina og Sadd gikk veldig rolig og konsentrert på sporet. Det er ikke mange sporene, som jeg ikke selv har lagt ut, så jeg var usikker på om det skulle gå bra. Sadd klarte jobben og kan nå smykke seg med tittelen offentlig godkjent.
Når et mål er oppnådd er det viktig å sette seg nye mål for hunden. Jeg har valgt å satse i høst på 1 pr som bandhund.

4 kommentarer:

Lovise sa...

GRATULERER til både deg og Sadd;)

Rishaugensadd sa...

Takk, og en stor takk til deg Lovise og kivmakeren for en flott hund. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er stolt over hunden.....

Anonym sa...

ÅÅÅÅ SÅ BRA!!!GRATULERER!Du har god grunn til å være stolt! Jaggu sa jeg at sadd er en flott hund!!!!

La ut et blodspor i hagen i går kveld. Da jeg fant noe gammelt blod i kjøleskapet. Jeg har jo adlri gjort der det men måtte bare prøve meg med de få skvettene som var igjen i boksen. La elgskanken i enden.
Kiri gikk sporet i dag. Noe tull i begynnelsen, så fulgte hun sporet, dvs omtrent en meter til venstre fra selve sporet. Så fant hun elgskanken, men den var hun ikke interessert i...?Vel vel
Jeg er på jobb og har bikkja med meg. akkurat nå skulle jeg sluppet henne inn i en hundegård sammen med Sadd for hun er litt lekelysten og urolig. Men men!
IGJEN GRATULERER!

CoePilot sa...

Hørtes meget bra ut! Nå skjelver til og med de canadiske elgene i bukseskinnet:) Gratulerer