lørdag 25. juli 2009

Bandhundprøve 25.07


Sadd har gått jaktprøve i dag, sammen med en kjenning av meg. Han ble første hund, som fikk åpne dette bandhundvaldet. Jeg har fått de første opplysningene, om at det gikk bra i regnværet. Jeg forstod fører og dommer var våt etter en fin prøvedag i skogen. Premiegraden får vi ikke før etter dommermøtet, men jeg har forstått det var en fin dag i skogen, selv om det var lite vind.
Jeg har snakket med føreren, som kunne fortelle at det ikke var lite vind og kun regn. Sadd fant elg og sporet på elgen. Sadd klarte å holde kjeft, dvs holde stilt foran elgene. Joda føreren var fornøyd med dagen. Så får vi vente å se fram til ut i midten av september når dommermøtet settes. Sadd skal på flere jaktprøver i høst. Jeg skal selv gå med ham, og oppdretteren har også lovet seg en dag i marka med Sadd. Jeg har jo et lønnlig håp om 1 premie på band.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

OJ OJ OJ!!!! Gleda me tell Kiri skal gå på jaktprøve. Det får bli til neste høst.
Håper Sadd klarer en 1.premie og at eiern blir stolt som en hane!
Kiri er for øyeblikket på båttur i Tysfjord--for første gang. Trodde hun skulle protestere men det gikk visst bare fint:)
Hils Sadd og resten av gjengen!

Rishaugensadd sa...

Nei jeg tror ikke på 1 pr denne gangen, for lite vind og da for lite overværsarbeid. 1 pr kommer nok i løpet av høsten